torsdag 4 juni 2009

KORREKTUR, Goddamnit!

Jag skrev nyss ett mail till min moster för att berätta att jag gärna står till tjänst om mormor (senil, 90 bast) behöver hjälp. Först skrev jag: "Jag kommer vara i södra Sverige större delen av sommaren så om ni behöver nån extra hjälp hjälper jag så klart till så mycket jag kan!" Sen tyckte jag att det blev knöligt i mitten, hjälp och hjälper intill varandra, språkögat grät! Jag bestämde mig för att ändra till: "Jag kommer vara i södra Sverige större delen av sommaren så om ni behöver nån extra hjälp ställer jag så klart upp så mycket jag kan!"
Tyvärr gick det lite för fort. Min moster fick följande meddelande av mig:
"Jag kommer vara i södra Sverige större delen av sommaren så om ni behöver nån extra hjälp ställer jag så klart till så mycket jag kan!"
Hoppsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar